Brunette 19 Dec

Idag åkte vi till Ullstämma och tränade dressyr för Maja.

Först fick jag lossa henne för hon var ganska stel, då fick jag ställa henne som en ostbåge ca 10m och sen lossa på innertygeln. Det hjälpte ganska bra. Samtidigt som jag lossade henne skulle vi gå på en volt, vid A och C. Sen skulle vi flytta dom inåt och gå på en liten volt. När vi skulle flytta ut dom sen skulle vi bogen komma först(eller något?).

Efter fick jag köra förvänd galopp. Det gick bra! :D

Sen fick jag göra öppna en halv volt(vid C) till medellinjen och sen gå skänkelvikning ut till spåret, trava en kvarts varv och sedan göra öppna igen.

Efter det fick vi göra serpentiner med volter i varje "sväng" och skritt mellan "svängarna". Vid dethär laget var hon mjuk och det gick jättebra! Någon gång gick hon bakom hand men annars jätteduktig! Hon var väldigt trött på slutet. Hon har jobbat jättebra idag och jag är supernöjd! :D Fick tyvärr ingen film och inga bilder :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0