Bruttan 13 November

Dressyrade lite på nya bettet, tredelat gummi. Gick väl ganska bra. Hon har ju stått ett par dagar nu så hon var absolut inte 100% lösgjord. Utan jag fick jobba ordentligt med tempot och formen. Jag har inga sporrar nu för tiden när hon har vart lite bråkig. Vill få det lite lugnt.

Hon var riktigt fin på slutet och red lite utan stigbyglar då. Det var tänkt att jag skulle rida i Åtvidaberg idag, LC:2, men avanmälde p.g.a Bruttan beténde(eller hur det stavas ;S)

Men som sagt var hon riktigt fin och hyfsat lätt att få i form på slutet. Så jag ger detta ridpass tummen upp! Hon fick totalt damp när jag skulle rida från paddocken och vi gick förbi affären. Först tvärstannade hon. Så jag(som blivit van vid hennes dumheter och sitter kvar för en gångs skull när hästar sparkas x'D) pangade på henne. Då hoppade hon fram ett skutt, taktade och någon liten spark tror jag det vart.

Sedan taktade hon hela vägen hem.<3

Hon har bättrats så enormt mycket! Nu tar hon bara upp huvudet lite när man lägger på sadeln, men gör inget när man spänner(spänner bara lite så hon inte ska bli så tjurig), man får borsta på magen och röra vid bringan. Det ända nu är väl sparkandet(som inte märktes något idag), sparkas när man knäpper spännena längst bak på täcket och så vill jag få bort att hon reagerar på sadeln HELT! Det är min önskan^^

Prinsessan<3 Dum svart fläck ivägen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0