Brunette 26 September*

Det blev ingen dressyrlektion :( Så jag, Putte och Amanda red ut istället. Först red vi i sommarhagen och där gick det jättebra! :D Körde form, volter och sen även mkt galopp så hon fick sträcka på sig. Sen red vi ut. Allt gick bra fram tills en sten när hon gick in i 2 träd och jag skrapade mitt knä. Sen gick det bra. Sen ville Amanda och Putte rida längre men det ville inte jag för jag ville hem och plugga. Men vi red lite till i alla fall. Sen körde vi en och en galopp på en stig med vattenpölar som dom skulle hoppa över men Bruttan bara stannade. En gång var jag nära på att ramla av mitt i en vattenpöl! xD Sen när jag skulle galoppera stigen tillbaka så fick hon damp och ville till dom andra och det gick jävligt fort! Men hon hoppade över vattenpölarna i alla fall. :) Sen körde vi på ett litet fält och där fanns det vattenpölar som hon hoppade över. Där tappade hon också ett bakskydd så jag fick hoppa av och sätta på det igen.

Sen gick vi tillbaka och då fick hon damp och ville hem och dampade i galoppen men det gör inget. Sen skulle vi gå uppför en backe där det låg massor av småträd och buskar. Över dom hoppade hon så vi tappade skyddet igen och red in i 3 träd. OCH JAG SKRAPADE SAMMA KNÄ!! Men Amanda red tillbaka och hämtade skyddet. Jag blev ledsen osv för det hade gått så dåligt och så. Resten av vägen skrittade vi tillbaka. Så sammanlagt skrapade jag samma knä 5 gånger och tappade ett skydd 2. Lyckad dag -.- Dressyrlektion kanske inte vore så dumt ändå...

Fidde&Amanda i April


(Bilden är klickbar)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0